Welkom bij Nelleke's quilts

Welkom bij Nelleke's quilts

woensdag 5 januari 2011

Dear Jane

Op de vijfde van elke maand is in het quilterswereldje de update van Dear Jane,nu voor mij dus de eerste keer dat ik er aan mee doe ik heb nu de eerste rij blokjes klaar vorige keer heb ik er al vier laten zien en die zitten er nu ook weer bij.Op woensdag 15 december ben ik begonnen.Ook heb ik een stokje gekregen van Marianna een paar weken geleden maar nog geen tijd gehad om hier er iets over te vertellen dus bij deze dan twee vliegen in een klap  om tien gedachten met jullie te delen.[1]Nu om in quiltersgedachten te blijven ben ik een paar weken geleden naar de receptie van onze buurvrouw geweest want die mocht 100 jaar worden en dat is zeker iets wat ik met al mn plannen wat het quilten betreft zal moeten zien te worden om alles af te krijgen![2]Zag al heel lang bij jullie en natuurlijk ook op ons quiltersgroepje de Dear Jane voorbij komen en zag dan een blokje  maar nu  ik er zelf mee aan de gang ga kijk ik er toch anders naar meer gedetailleerder.{3]En dat is het leuke van de pc je leert er toch heel veel van om te zien hoe andere quiltsters zo een zelfde blokje maken.{4]De pc en ik hebben ook een haat liefde verhouding zou er meer mee willen doen maar dat gaat meestal mn petje te boven maar al doende leert men denk ik dan maar.{5]Sta ook steeds versteld van de vele patronen die op de sites tegenwoordig voorbij komen en dat is volgens mij toch een trend van de laatste jaren, toen ik met quilten begon ging het meestal om een patroon uit een boek of tijdschrift.'[6] En ook vind ik het soms wel heel veel geld wat ze voor de patronen vragen er zal wel veel werk inzitten voor de ontwerpsters daar niet van maar toch liegen de bedragen er niet om.{7]De volgende zijn goede voornemens nu die heb ik niet ik ga gewoon zo door heb ik zin om aan een nieuwe quilt te beginnen dan doe ik dat gewoon onze Quiltlerares die we helaas  af hebben moeten geven zei altijd Nel het is een hobby en een hobby moet je graag doen.Dus pak ik iets waar ik op dat moment zin in heb.[8]Jullie zullen wel tussen de regels door kunnen lezen dat ik een hak op een tak springer ben.[9]Als ik terug lees valt het nog niet mee om tot de tien te komen en sluit ik af met een motto dat helemaal bij mij past.[10]Geniet nooit met mate]Marianna dank dat je aan mij gedacht hebt en het stokje is voor een ieder die het vangen wil.Groetjes Nelleke

25 opmerkingen:

katrien zei

Mooie DJ blokjes.
Succes met dit project.

Berna zei

Mooie blokjes en dank voor het delen van je gedachten.
En natuurlijk nog de beste wensen voor een creatief jaar!

Klaske zei

Mooie blokjes Nelleke!

betty prins zei

Hoi Nelleke, wat een mooie blokjes heb je gemaakt! Leuk dat je ook meedoet met onze 'virtuele Bee' Ik zet jouw naam op mijn lijst erbij!

Hennie zei

Welkom bij de "Dear Jane" club Nelleke, je hebt een heel mooi begin, prachtige blokjes.
Succes met dit geweldige project.
Ik zet je naam op de lijst, zodat ik geen update mis, ha, ha, ha.
Groetjes Hennie.

Wilma Kuin zei

Prachtige blokjes!! Heerlijk om zoveel sjaantjes te zien vandaag!!

Sylvia zei

Mooie blokjes en nog heel wat te gaan, maar geniet van het maken en straks heel erg trots op het resultaat zijn. Gr.Sylvia

Jane in Cumbria zei

Je Dear Jane blokjes zijn prachtig!!
groetjes
Jane

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie blokjes heb je al gemaakt, super kleuren gebruik je!

gerda zei

Gezellig..welkom bij de DJ club ;0))
Je blokjes zijn mooi..en je hebt er al een lekker stel bij elkaar...
fijne avond

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie DJ blokjes heb je gemaakt, Nelleke. En o, wat erg, ik heb toen ik ziek werd een stokje van Margreet gekregen en ik ben het glad vergeten. Kan me trouwens ook niet voorstellen, dat iemand in mijn gedachten geïnteresseerd is. Maar jouw quiltgedachten waren leuk om te lezen... wat mooi, iemand van 100 jaar, die nog zelfstandig woont!
Groetjes, Cisca

Unknown zei

Je blokjes zien er heel strak en netjes uit, super daar hou ik van,
groetjes Berbel

Guusje, zei

Wat leuk dat je ook met de DJ club meedoet. Gezellig. Je hebt prachtige blokken gemaakt. En je hebt helemaal gelijk gewoon doen wat je leuk vind doe ik ook. En wat geweldig om een nog zelfstandige buurvrouw te hebben van 100 jaar. Ik vond het ook erg leuk om je gedachten te mogen lezen. Veel plezier met alles waar je mee bezig bent.

Terray zei

Supermooi je DJ blokkjes!!

15dec pas begonnen en nu zoveel al klaar. Je gaat als een speer! Volhouden hoor

Groetjes
Tertia

Miranda zei

Wat een mooie blokjes heb je gemaakt! En welkom bij de club! Wordt de jouwe blauw/wit?

Mascha zei

Wat een mooie blokken. En wat heb je hard gewerkt.
Groetjes Mascha

Daniëlle zei

Wat zijn de blokjes mooi geworden!!! Leuk zijn ze om te maken he? Joh, ik moet minstens 2 keer terug op aard komen om alles te maken hihihi!!! Net wat de juf zei: doen wat je leuk vindt! Veel plezier!! XXXD

quilting Jeannet zei

Heel erg mooi zo in deze blauwe kleuren Nelleke, en wat heb je er al veel gemaakt.

groetjes, Jeannet

Birgitte aka Bietje zei

Prachtige DJ'tjes. De kleuren zijn erg mooi, en passen er helemaal bij.

Chris zei

Je bent goed van start gegaan met je DJ. Mooi hoor. Heel veel plezier er mee en met alles wat je dit jaar wilt aanpakken.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Respect Nelleke voor de Dear Jane. Ik vind het altijd zo goed als je het lef hebt om daar aan te beginnen. Ja en in blauw dan heb je mijn hart gestolen. Het springen is trouwens wel herkenbaar. In je hoofd gaan zoveel dingen om dat je denkt 'Hoe kom ik daar op?'. Veel plezier met je quilt en een creatief 2011.
Fijn weekend groetjes Anita

Craftluver zei

Wow mooie blokjes Nelleke! Ga zo door en bedankt voor het delen van je gedachtes! Altijd leuk om te lezen wat er bij anderen om gaat in het bolletje!

Elle zei

Hoi Nelleke,
Je hebt lekker doorgewerkt de laatste tijd met je Dear Jane en Scandinavian Christmas. Mooi hoor. Heb je inmiddels ook al stof gevonden voor de rand van je hondenquilt? Kom je ook nog een keer naar de inloopbee op donderdagochtend, tegenwoordig om de week. Zou gezellig zijn.
Groetjes Elle

Shirley zei

Mooie blokjes, vind het kleurgebruik prachtig.

carine zei

Nelleke, het zijn hele mooie stukjes geworden, nog een tijdje te gaan, maar het zal zeker prachtig worden, ben ervan overtuigd. Goed bezig! Carine-Brugge http://patchworkstar.com