Welkom bij Nelleke's quilts

Welkom bij Nelleke's quilts

woensdag 5 oktober 2011

Dear Jane

 Alweer een maand voorbij,wat gaat het snel we zijn zo het jaar weer uit.Ben begonnen in Januari aan deze quilt en had gedacht elke maand een rij te maken maar dat is niet gelukt. Wel heb ik nu rij H af en dat is de achtste rij.De blokjes zitten aan elkaar en vanavond worden ze aan de lap gemaakt waar de sashing ook al aan zit dus een makkie.
 De volgende rij ziet er ook niet zo moeilijk uit dus Jane zal hier nog wel even vertoeven.Het is wel een goede stok achter de deur de update om de vijfde van de maand iets te laten zien van deze quilt mij motiveert het in ieder geval. Ook om bij de andere Dear Janers te kijken wat die gemaakt hebben en dan vind ik het heel leuk om de blokjes te herkennen en te zien hoe anders ze weer zijn in verschillende stofjes en kleuren.Nu weer eens een foto van de zwerfkatten die nog steeds  trouw twee keer per dag bij mij langs komen om te eten hier alvast twee katten op de foto nr drie schoot net weg.Het blijft nog steeds een vast groepje van vijf katten.Ze herkennen me wel als ik op straat ben  en ik zie er een lopen dan volgen ze een eindje als ik ze roep.Dus ze zitten wel in de buurt.Als laatste voor jullie allemaal nog een fijne week en tot de volgende keer Groetjes Nelleke

20 opmerkingen:

Annelies zei

Mooie blokken in al die blauwtinten.

Chris zei

Ik vind dat je het dan toch supersnel doet hoor. Al de 8e rij, dus nog maar 3? Je gaat sneller dan ik met de ACQ. Ben daar net vandaag weer eens mee aan de gang gegaan.

Miranda zei

Geweldig Nelleke! Toch aardig weer wat blokjes in die mooie blauwe tinten....ik geniet dan ook bij het zien van iedereens maaksels. Op naar de volgende maand!

wilhelmina zei

Ha die Nelleke, ik zat al op jou foto's te wachten. Wat een werk weer verzet. Ik vind alles in dezelfde kleur erg mooi. Ik heb naar jou geluisterd.En heb nu ook mijn foto's van Jane erop gezet.
Groetjes

Berna zei

Erg mooi in die blauwe tinten!

Craftluver zei

o wow hij wordt steeds mooier en ik ben helemaal geen blauw mens! Je doet het super hoor! Leuk he als die lap zo groeit onder je handen. Vanavond gaat bij rij J&K er tegen aan. Dan wordt het weer blokjes naaien, dus morgen een foto van de grote lap!

@nke zei

Wat ga je snel! Leuk als je de quilt zo ziet groeien. Ik werk volgens het ' trip around the world ' systeem, lijkt langzamer te gaan, maar uiteindelijk duurt het natuurlijk even lang.

Miny zei

Een rij in de maand, jee dat was me nog wel een voornemen, ik vind het knap dat je toch al zo ver bent, leuk blokken zijn het!!

Groeten Miny

Guusje, zei

Wat een mooie blokken en al 8 rijen af wouw wat veel. Ik heb het ook geprobeerd maar er komt bij mij veel te veel moois voorbij.
Wat goed dat je nog steeds de zwerfkatten te eten geeft.

Juicybear zei

Mooie blokjes zeg, heel anders weer zo in het blauw maar erg mooi.
Leuk zeg die katten, alleen jammer dat ze nooit mogen van een knuffel of een aai.
Groetjes Anneke

Vlijtige Handjes zei

Mooie blauwe blokken Nelleke. Soms is het wel goed om een stok achter de deur te hebben. Daarom ben ik nu ook een BOM gaan doen. Steeds iets klaar moeten hebben.
Groetjes Anita

Hennie zei

Een rij in de maand poeh dat zou mij ook nooit lukken hoor, maar je hebt er wel weer zes mooie blokjes bij gemaakt.

Groetjes Hennie.

Mascha zei

Prachtige blokken. En ook leuk om het in blauwtinten te zien.
Groetjes Mascha

conny's quilts en creaties zei

Wat schiet jij al lekker op zeg! Prachtige blokjes heb je weer gemaakt!

Phebe and Jane zei

Ben jij in januari begonnen en dan nu al 8 rijen af. Dat is gewoon razend snel. Ik ben er 3 jaar geleden mee begonnen. Je blauwe DJ wordt heel mooi.
Groetjes,
Marian

Joyce zei

Nelleke ik vind dat je héél voortvarend gaat met je DJ en je blokjes zien er PRACHTIG uit!
:o)

Ria zei

Ik ben sinds de vakantie ook bezig met DJ en ik moet zeggen dat ik jou blokken prachtig vind. Via de site van mijn zus zit ik even te kijken wat iedereen zoal heeft gedaan.
Groetjes Ria

Elly's freubel hoekje zei

Wat ga je goed met Sjaan!
En ook nog in een van mijn lievelingskleuren
Prachtige blokjes
Leuke foto van de poezenbeestjes
Freubelgroet, Elly

Marie-Anne-José zei

Nu ik die mooie blauwe dear Jane van jou hier zie bedenk ik ineens dat ik ook nog aan de dear Jane bezig ben. Maar goed alles op zijn tijd. Ik ontdek bij jou verschillende quilts die ik ook heb, de dahlia, de angels story, heel leuk allemaal. Marion is ook met de camelot begonnen, kun je bij haar vorderingen zien hoe mooi hij wordt als je ooit nog eens van plan bent om hem te maken.
Is het de franse bulldog op de dear Jane met de steentjes. We hebben het eens met een Engelse bulldog gehad. Inderdaad heel vervelend, zo zielig dat ze niet kon plassen en maar proberen de hele dag. Zij is wel geopereerd en kreeg daarna aangepast voer. Zij had geen gruis, maar grotere stenen, maar doordat het een vrouwtje was raakte ze bij het plassen nogal wat steentjes kwijt. Na de operatie zat er zelfs nog een steen in de urineleider. Met behulp van medicijnen die de urineleider verwijdde kon ze die nog uitplassen.Het is inderdaad ook heel vervelend, en ik hoop dat je met het voer goede resultaten behaalt. Veel succes ermee en bedankt voor je aardige reactie op mijn blog. Groetjes Marianne

Berna zei

Je gaat lekker Nelleke. Maar het is ookzo leuk om te doen he al die verschillende blokjes. Veel succes met de volgende serie.