Welkom bij Nelleke's quilts

Welkom bij Nelleke's quilts

vrijdag 20 november 2009

Home Sweet Home tweede straatje



hallo allemaal,dacht na mn vorige huis van nu komt er een makkelijk huis om te maken nou het huis was gemakkelijk maar de boom daar zat het venijn in het zijn me toch een moeilijke blaadjes om te appliceren maar de klus is geklaard.
Ook is het tweede straatje nu gebouwd dus kunnen we nu de laatste drie huizen gaan maken.


Nu zal ik mn eigen maar niet meer voor de gek houden om te denken van och het volgende huis is een makkie want er gaat toch wel erg veel tijd in zitten maar als de klus weer geklaard is ben ik er wel weer blij mee.allemaal een prettig weekend gewenst van Nelleke

vrijdag 13 november 2009

de Kikkerquilt


Omdat ik van de week toch nog wel wat wil laten zien op mn blog heb ik er maar weer eentje opgezocht uit de oude doos!!Deze quilt heb ik gemaakt in 1999 en komt uit een oud tijdschrift en omdat wij toen nog een stacaravan hadden in Zeeland vond ik hem wel leuk voor in de caravan, hij is gemaakt van allerlei stofjes in de kleuren groen en blauwig. De ogen en de bijtjes die zogenaamd over het water vliegen zijn geborduurd nu zouden we zeggen stitcherie.Doorgequilt heb ik hem met cirkels.Voor jullie allemaal nog een fijn weekend gewenst groetjes Nelleke

maandag 9 november 2009

het konijntje


Dag allemaal,hierbij wil ik jullie mn konijntje laten zien dat ik van het weekend gemaakt heb,ik hoef nu nog maar het uiltje te maken dan kan ik de laatste hoek ook in elkaar zetten.De kleuren zijn in het echt mooier dan op de foto maar dat hoor ik wel van meer blogsters.En wat gaat een week toch snel ik had nog wel gedacht dat ik het popje met het speldenkussentje [van Dorry] ook wel klaar zou krijgen maar helaas pindakaas het is er niet van gekomen.Nu ligt er weer een huis klaar om gebouwd te worden.Verder voor jullie veel handwerkplezier van de week gewenst groetjes Nelleke

woensdag 4 november 2009

Berry street 58


Eindelijk is dit huis 58 Berry Street ook gebouwd het is het vijfde huis van de quilt dus nog 4 te gaan.Aan dit huis was heel erg veel werk aan vond ik zelf volgens mij zijn de andere gemakkelijker te bouwen.De stofjes voor nr 6 heb ik ook al opgezocht het is het kersthuis.Maar nu is er weer een blokje van de bosdierenquilt aan de beurt, het konijntje dan kan ik daar ook weer een hoek van in elkaar zetten.Vanmorgen ook naar de bee geweest daar liet onze lerares een patroon zien van een quilt met katten nou zelden zo een leuke gezien.dus ik denk nee ik weet wel zeker dat ik daarmee voor de bijl ga.Verder ga ik vanaf vandaag elke dag een stukje doorquilten aan de vliegende ganzen,want die wil ik perse van deze winter afhebben.groetjes Nelleke

zondag 1 november 2009

ik zie een ster!!



hallo allemaal, daar ik bezig ben met een huisje van de quilt home sweet home nr5 en daar ook een sterrenrandje in zit [hier rechtsboven]heb ik er een quilt bij gepakt die ik gemaakt heb in 2001 ik heb hem gemaakt van blauwe stofjes en de rand gewoon simpel van reepjes blauw die in de sterretjes zitten.Ook hoop ik deze dagen de laatste rand met bladeren af te krijgen dan kan huis nr5 in elkaar gezet worden,heb de smaak nu te pakken want heb net bij Anja de top van deze quilt bewonderd en ik vind hem toch wel ontzettend mooi.groetjes Nelleke



zaterdag 24 oktober 2009

huis nr 4 Thistle Hill opgeleverd


Huis nr 4 Thistle Hill heb ik vandaag afgemaakt en het was al een tijdje geleden dat ik aan deze huizen van Home sweet Home gewerkt had.Toen ik aan dit huis begon leek het wel een reuze blok want ik was de laatste tijd met de blokjes van de NI en de bosdierenquilt bezig geweest en die waren wel een heel stuk kleiner maar het werk dat in dit blok zit is zeker ook niet mis.Omdat ik al een hele tijd niet meer geappliceerd had moest ik daar ook weer in zien te komen,eigenlijk kun je beter aan 1 quilt gelijk werken want dan heb je daar de slag van te pakken nu moet je steeds omschakelen maar het is wel erg leuk om steeds wat anders te doen.Ga van de week toch nog maar proberen om huis nr 5 af te krijgen dan kan ik zeggen ben met de huizen over de helft want het zijn er 9.groetjes Nelleke

dinsdag 20 oktober 2009

ons franse bulleke Jimmy



Mag ik jullie voorstellen dit is onze Jimmy een franse buldog hij is van mn dochter maar een aantal dagen in de week komt hij logeren.Jimmy is nu een half jaar oud en een echte deugniet,hij bleef alleen maar stil liggen voor de foto omdat ie slaap had!!Heb nu de vlaamse gaai en de bladeren van de bosdierenquilt af en daarbij 2 hoeken aan elkaar gezet,nu nog het konijntje en de uil dan zijn de dieren af en kan ik de laatste 2hoeken maken wat dan nog rest zijn de rand met nog 48 eikels te gaan.Morgen hebben we onze bee en ik ben benieuwd wat de dames daar weer voor moois gemaakt hebben. groetjes Nelleke