Welkom bij Nelleke's quilts

Welkom bij Nelleke's quilts

donderdag 8 oktober 2009

Kadootje of give Away het is hetzelfde!




Vandaag hadden we een uitstapje gepland naar Tilburg en dan kunnen jullie al raden bij wie wij op bezoek zijn gegaan!Wewaren met 5 dames en werden bij Dorry gastvrij ontvangen.Gisteren hadden we op onze bee een nieuw patroon om een loper te maken van de lerares mevr Sophia gekregen en we besloten om vandaag stofjes te gaan scoren bij Dorry.{lukt altijd]We hebben er de hele middag op ons gemak rondgeneusd en zijn ruimschoots geslaagd.Omdat ik nog maar net begonnen ben met een blog en het reuzeleuk vind [als het lukt met de foto's erop te zetten.af en toe vliegen ze alle kanten op!!]heb ik voor jullie een kadootje meegebracht,het is een doosje met stofjes van Moda zoals je op het plaatje ziet.Ik zal mn nichtje na het weekend een keuze laten maken uit jullie reakties. groetjes Nelleke

woensdag 7 oktober 2009

een ongenode gast voor de vogeltjes!!













Als je praat over een ongenode gast dan is het deze poes wel[voor de vogels dan] voor mij niet bij ons zijn alle dieren welkom,van wie de poes is ik zou het niet weten maar hij zit al enkele weken vanuit de tuin naar binnen te kijken,alleen als de honden buiten komen gaat hij weg.Het is een mooie lapjespoes ik krijg neigingen om eten voor hem neer te zetten maar ik weet niet of dat wijs is,want hij is vast van iemand.M'n neefje heeft eens dit vogelhuisje gemaakt en elk jaar leggen de tortelduifjes er hun eitjes in maar dat zal nu wel niet meer gebeuren schat ik of neefje moet een huisje voor poes maken!!Zodoende kwam ik bij mn vogelhuisjesquilt uit. Hij is op onze quiltbee gemaakt als elke maand een blokje zodoende zitten er thema's als blokjes zoals je kunt zien een kerstman voor december handschoentjes bij blok januarie en zo verder.Ik had hem klaar in 2005.Ook heb ik hem veel doorgequilt,vind ikzelf altijd mooi.Verder wil ik mn oudste broer vandaag van harte feliciteren met zn verjaardag.Nelleke.

maandag 5 oktober 2009

Baltimore



Als we het over een quilt hebben met een speciale herrinering dan is het deze Baltimore wel. Een aantal jaren geleden kwam onze lerares mevr Sophia met de eerste patonen om ons applicatie te leren en na een paar blokken gemaakt te hebben vond mn moeder ze zo mooi dat ik besloot om hem voor haar te gaan maken.Was ongeveer op de helft toen we te horen kregen dat mn moeder longkanker had heel het traject afgelegd van chemo,bestralingen kwam ik maar langzaam verder met de quilt toch is het gelukt om de top van de quilt af te hebben voor ze stierf.Dus als we het over een troostquilt hebben dan is het deze Baltimore wel.De reden dat ik dit nu schrijf is dat het vandaag 3jaar geleden is dat mn moeder overleed.Het kan dan wel 3jaar geleden zijn maar Ma je bent geen ene dag uit mn gedachten geweest, we mn broers en ik kijken terug op de beste moeder van de wereld en we gaan ook gewoon door maar vandaag is het toch wel een beetje moeilijk en dan is het toch fijn dat je een hobby hebt zoals bv quilten. groetjes Nelleke

vrijdag 2 oktober 2009

Vervolg bosdierenquilt







De score van deze week is de houtduif het wild zwijn en 6 grote eikels.Ik zit met de eikels al volop in de herfstsferen! Het zijn kleine werkjes dus je ziet gauw resultaat,nu ben ik met de bladeren bezig die heb ik geknipt en al op de tafel liggen dus je pakt het nogal gauw.De kleuren vind ik komen niet zo mooi op de pc als in werkelijkheid het geval is, zal het toch eens aan deze of gene vragen of ik daar alleen last van heb.Ook neem ik mn petje af voor de webloggers het valt toch niet mee om regelmatig iets erop te zetten maar misschien wordt ik er over een tijdje handiger in.Nog een vraagje mag ik er een lijstje van alle andere weblogs die ik volg er zo maar op zetten of moet ik dat eerst vragen?Allemaal een prettig weekend gewenst van Nelleke.

dinsdag 29 september 2009

quilt Home sweet Home




Home sweet Home
Vandaag zag ik op een blog huisjes voorbij komen van de quilt Home sweet Home,ook ik ben de quilt aan het maken,heb nog maar 3 huizen klaar maar het begon toch weer te kriebelen als ik ze bij andere quiltsters voorbij zie komen.Heb de huisjes voor het eerst gezien bij Anja en vond die toen zo mooi dat ik het boek besteld heb stofjes gezocht en ben begonnen!!Maar toen viel het stil want de quilt van an Angel Story vond ik ook leuk {heb hem wel inmiddels af} de INsane kwam ook langs en ik vond de bosdierenquilt ook wel leuk,maar ik ga nu wel proberen om er nog een huis bij te bouwen de komende tijd!!We zullen maar denken Verandering van spijs doet eten.Groetjes van Nelleke.














vrijdag 25 september 2009

Nearly Insane.









Ook ik ben aan de insane quilt bezig,ik heb de kleuren van rose tot wat paars en rood naar bruin met groen en wat creme.Nog 16 hele blokjes en dan de halve blokjes nog, maar op dit moment heb ik er niet zoveel vaart meer in dus pak ik steeds weer iets anders. Wel ligt er steeds een stapeltje op tafel onder handbereik zodat ik er een sashing aan kan zetten. Ik heb alleen nog niet de juiste stof voor de cornerstones, had er wel stof voor gehaald maar die is toch niet naar mn zin,de stof was te druk dus zal over een paar weken eens kijken of ze in Rotterdam op de handwerkbeurs iets rustigers hebben. Op de foto zie je een aantal blokjes in de rose en de rode kleuren de bruine en de paarse zal ik er later weleens opzetten om te laten zien.Het zal ook nog een gepuzzel worden om de kleurencombinatie te laten kloppen want ik heb al gezien dat ik ze op volgorde niet mooi op elkaar afgestemd heb en dat komt omdat ik de blokjes door elkaar gemaakt heb uit het boek.Maar komt tijd komt raad zullen we maar zeggen. De groetjes van Nelleke en tot de volgende keer.

.

woensdag 16 september 2009

Waar ben ik vandaag mee bezig.







Vandaag maar eens mn boek opgezocht van Heleen Pinkster


bosdieren genaamd. De blokjes worden gemaakt met de paperpiecingmethode.Er zijn 13 blokjes bosdieren en dan verder nog de randen met eikels en bladeren. Op dit moment heb ik 7 blokjes klaar.Heb net het blokje klaar gelegd om vanavond te maken en dat wordt dan het wild zwijn.De groetjes van Nelleke.